Huisstijl

Kruish_LOGO_RGB1kleinDe gemeente Kruishoutem wil zich op een uniforme en duidelijke manier profileren. Het bestuur wil dat realiseren via een consequente toepassing van een eigentijdse en herkenbare huisstijl die het karakter en de troeven van de gemeente in de verf zet.

Deze nieuwe huisstijl gaat gepaard met een gloednieuw logo. U zal dit logo terugvinden op alle briefwisseling en communicatie van het gemeentebestuur.

De huisstijl en het logo zijn van de hand van het Kruishoutemse reclame- en communicatiebureau Mink.

In dit beeldmerk springt vooral de eivorm in het oog, die uiteraard verwijst naar de Eiergemeente die Kruishoutem is. Met de open deur willen we benadrukken dat onze gemeente gastvrij en uitnodigend is voor alle inwoners en bezoekers. U kan deze open deur ook beschouwen als een poort naar de Vlaamse Ardennen.

Het golvende landschap typeert dan weer onze groene, landelijke gemeente waar sympathieke rust heerst.

De gele boog staat voor dynamiek en levendigheid, die terug te vinden is in de economische bedrijvigheid, de verenigingen en de gemeentediensten.

De krachtige slagzin: “Ei-vol vitaliteit!” versterkt het levendige en bruisende imago van de gemeente.

Deze nieuwe huisstijl is onderdeel van het communicatiebeleid van de gemeente. We willen alle media benutten om onze inwoners te informeren en te consulteren. Zo is er de website, de e-nieuwsbrief, het maandelijkse infoblad ‘Eierdopje’ en diverse folders. Al deze media zullen in de toekomst in een nieuw kleedje worden gestoken, aangepast aan de nieuwe huisstijl. Dat geldt trouwens ook voor alle nota’s, brieven, mails, presentaties, vergunningen, enz. van het gemeentebestuur.

Kortom, het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl staan symbool voor een vernieuwend gemeentebestuur.